Històries dels caçadors de monstres. A cavalcar! (Monster Hunter Stories. Ride On!)

Fòrum per parlar del doblatge en català
Cortexian05
Entrades: 123
Membre des de: 28 nov. 2015 20:07
Ubicació: Lleida
Contacta:

Històries dels caçadors de monstres. A cavalcar! (Monster Hunter Stories. Ride On!)

Entrada Autor: Cortexian05 » 16 abr. 2019 16:36

Obro aquest tema per comentar el doblatge del nou anime que s'està emetent al Super3. Fa més de sis anys de l'últim anime nou (d'una franquicia nova) que veiem i per això crec que hauriem de conèixer bé el seu doblatge. Aquesta és la fitxa que tinc amb tots els personatges que han sortit fins ara. Algú coneix als desconeguts o al cantant de l'opening? Diria que són actors nous.

Imatge
Cortexian05 l’ha editat per darrera vegada el dia: 04 jul. 2019 13:29, en total s’ha editat 2 vegades.

Cortexian05
Contacta:

Re: Històries dels caçadors de monstres. A cavalcar! (Monster Hunter Stories. Ride On!)

Entrada Autor: Cortexian05 » 16 abr. 2019 16:38

Que n'opineu del doblatge? A mi m'agrada que li donguin oportunitat a noves veus com en Marc Oriol. No em sembla un doblatge espectacular però totes les veus estan a l'altura dels personatges. Simplement la veu del protagonista la noto massa forçada i sent el protagonista em fica una mica nerviós. Te pinta de ser un doblatge fet a Sik Estudio. Segurament preguntaré a TV3 pels desconeguts i equip tècnic.

LaVeu
Entrades: 276
Membre des de: 12 abr. 2019 11:43

Re: Històries dels caçadors de monstres. A cavalcar! (Monster Hunter Stories. Ride On!)

Entrada Autor: LaVeu » 16 abr. 2019 17:42

El Xavier Castañer és el prota? Déu meu! Ja deia jo que em sonava la veu. M'agrada molt la seva veu. És molt bonica. Però, no es massa aviat per donar-li papers protagonistes?

Jo hagués agafat l'Hector Garcia o el Marc Gómez. Però, per altra banda, així també va agafant més experiència.

Bluepheasant
Entrades: 210
Membre des de: 12 abr. 2019 00:07

Entrada Autor: Bluepheasant » 16 abr. 2019 20:38

El doblatge está molt bé, els nous actors que acaben de començar en la professió molt bé també, a una serie com aquesta li queda molt bé un doblatge així.

Ja que s'ha mencionat per aquí el Marc Gómez... va començar al doblatge amb l'anime de Blue Dragon on hi había molts novells i el unics coneguts eren: Aleix Estadella, María Josep Guasch i Toni Sevilla. S'ha de dir que Maribel Pomar, Meritxell Ribera o Cesc Martínez han despuntat molt desde aquell doblatge.

Crec que l'estudi es el mateix que Divine Gate o la peli de Vull menjarme el teu pancrees.

Si es dobla Bola de Drac Súper estaría bé que participin actors com Xavier Castañer o Marc Oriol etc. ja que al Torneig del Poder Apareixen molts Personatges nous i es una bona oportunitat per aquests actors.

Cortexian05
Contacta:

Entrada Autor: Cortexian05 » 16 abr. 2019 22:35

LaVeu ha escrit:
16 abr. 2019 17:42
El Xavier Castañer és el prota? Déu meu! Ja deia jo que em sonava la veu. M'agrada molt la seva veu. És molt bonica. Però, no es massa aviat per donar-li papers protagonistes?

Jo hagués agafat l'Hector Garcia o el Marc Gómez. Però, per altra banda, així també va agafant més experiència.
Bé, tot depèn dels contactes i interessos del director òbviament. Hi ha actors com ell que des del principi ja despuntaven i pràcticament ha començat professionalment doblant a protagonistes ja. En canvi n'hi ha d'altres que poden tardar una dècada en que els estudis els valorin per a fer alguna cosa més que ambients. D'altra banda també estan aquells que només doblen ambients o secundaris. Mentre els actors ho vulguin no trobo malament que hi hagi una estratificació.

M'alegro que donguin oportunitats a actors nous (que últimament TV3 sempre tirava pels mateixos des del 2016), un anime infantil així és ideal per experimentar, no necessita un gran doblatge amb actors de cinema. En general veig el doblatge molt ben repartit entre actors nous i veterans.

Cortexian05
Contacta:

Entrada Autor: Cortexian05 » 17 abr. 2019 16:36

Avui hem pogut sentir a l'Ivan Canovas, en Pep Sais i en Francesc Alborch. M'alegro sobretot per aquest últim que últimament no estava massa ficat en doblatge.

Bluepheasant
Entrades: 210
Membre des de: 12 abr. 2019 00:07

Entrada Autor: Bluepheasant » 17 abr. 2019 18:22

FRANCESC ALBORCH va doblar l'inspector Megure en castellà a l'última peli del Conan, jo pensaba que estaba retirat del doblatge.

Cortexian05
Contacta:

Entrada Autor: Cortexian05 » 19 abr. 2019 02:04

Avui TV3 m'ha enviat la llista completa dels actors que han participat en el doblatge. Per la quantitat d'actors i de personatges dedueixo que és la fitxa completa dels 75 episodis doblats. La veritat és que la resposta del servei d'atenció a l'audiènia ha set tot un detallàs, m'han donat tota la informació necessària i fins i tot qui ha traduit cada episodi. Només em falta el cantant de l'opening. Com que l'estudi està de vacances no ho han pogut preguntar.

He actualitzat la fitxa de la primera entrada del post amb tota la info aportada.
Cortexian05 l’ha editat per darrera vegada el dia: 19 abr. 2019 02:10, en total s’ha editat 2 vegades.

Cortexian05
Contacta:

Entrada Autor: Cortexian05 » 19 abr. 2019 02:09

M'alegro de l'aportació perquè veus com en Jordi Serra, l'Oriol Fages, la Lluria Salas, en Toni Molias i l'Eva Pont no les coneixia (diria que totes són bastant noves). D'altra banda en Víctor Gómez no l'hagués pogut reconeixer mai en aquest to.

No em cuadren massa algunes dades que m'han aportat. M'han dit que en Reverto és en Jordi Salas i en Jiji en Joaquim Rossell, quan jo veig clarament que el primer és en Roger Vidal i el segon en Pep Sais. Què en penseu vosaltres?

LaVeu
Entrades: 276
Membre des de: 12 abr. 2019 11:43

Entrada Autor: LaVeu » 25 abr. 2019 18:10

A partir del minut 8:08

https://www.ccma.cat/tv3/super3/histori ... o/5843568/

La veu no em sona de res. A veure si algú la pot reconeixer.

Cortexian05
Contacta:

Entrada Autor: Cortexian05 » 08 maig 2019 23:11

El dilluns (a l'episodi de 'Benvinguts a Gildegaran') vam sentir dos veus noves que em tenen molt desconcertat. La primera és la del Conseller en cap, em sona molt l'actor d'algun paper en concret però no caic en qui és. Em rocorda molt a en Francesc Alborch però sé que no ho és. L'altra és una de les tres germanes serventes del personatge que he esmentat, són la Sílvia Gómez, l'Eva Ordeig i, la que em crea el dubte, crec que és la Dori Cano. N'estic quasi segur perquè té un to molt particular i casualment acostuma a doblar amb alguns actors de la sèrie però he vist que no té fitxa encara en català i en castellà ha fet poca cosa.

PD: Actualitzo la llista amb en Toni Astigarraga i en Xavier Cassan.

Guille Skye
Entrades: 26
Membre des de: 27 jul. 2011 14:43

Entrada Autor: Guille Skye » 09 maig 2019 14:54

He mirado el episodio y el Conseller es Eduard Soler (a veces cuesta mucho distinguirlo de Francesc Alborch).

¿La chica que dices no es Eva Pont? O al menos más arriba sale como Mel:
https://monsterhunter.fandom.com/wiki/T ... rt_Sisters

Cortexian05
Contacta:

Entrada Autor: Cortexian05 » 10 maig 2019 11:11

Guille Skye ha escrit:
09 maig 2019 14:54
He mirado el episodio y el Conseller es Eduard Soler (a veces cuesta mucho distinguirlo de Francesc Alborch).
Gracias! No conozco al actor, en catalán veo que ha hecho muy poco.
Guille Skye ha escrit:
09 maig 2019 14:54
¿La chica que dices no es Eva Pont? O al menos más arriba sale como Mel:
https://monsterhunter.fandom.com/wiki/T ... rt_Sisters
Cierto, no me había dado cuenta la verdad. Cuando TV3 me pasó la info busqué cada personaje de la ficha y no encontré a ninguno que se llamase Mel. Se me hace muy difícil distinguir a Eva Pont (que no conocía) con Dori Cano, supongo que a la primera se le nota que le sale este tono mucho más natural mientras que a la segunda siempre es muy forzado. No sé si debería incluírla así en la ficha si no pongo a las otras dos hermanas, si veo que hace algo más la pondre como voz adicional.

Gracias!

PD: Sabes si el "Conseller en cap" tiene nombre o algo? Me parece un poco feo ponerlo así.

Guille Skye
Entrades: 26
Membre des de: 27 jul. 2011 14:43

Entrada Autor: Guille Skye » 10 maig 2019 12:57

En inglés se llama Majek, no se si se llamará igual en catalán:
https://monsterhunter.fandom.com/wiki/Majek

Respon