NEON GENESIS EVANGELION

Fòrum per parlar del doblatge en català
Respon
Bluepheasant
Entrades: 210
Membre des de: 12 abr. 2019 00:07

NEON GENESIS EVANGELION

Entrada Autor: Bluepheasant » 14 ago. 2019 16:41

Post per parlar de la sèrie i les pel·lis, aviat s'estrenará l'última pel·lícula del rebuild.

https://www.youtube.com/watch?v=_ffbBbB9cA8

Imatge
Bluepheasant l’ha editat per darrera vegada el dia: 05 set. 2019 12:42, en total s’ha editat 2 vegades.

Cortexian05
Entrades: 123
Membre des de: 28 nov. 2015 20:07
Ubicació: Lleida
Contacta:

Re: NEON GENESIS EVANGELION

Entrada Autor: Cortexian05 » 15 ago. 2019 01:33

Com a gran seguidor de la franquicia la veritat és que el doblatge català d'aquesta sempre m'ha tingut una mica cabrejat i m'agradaria expressar la meva opinió.

Personalment no m'agrada gens el doblatge de la sèrie clàssica i les seves dues pelis. Tots els actors són molt bons però la repartició de veus és nefasta i continuament es nota que els actors no sabien massa del personatge que estaven doblant fins al punt de destrossar-los. En fi, amb tot això dedueixo que es déu a una mala direcció perquè també hi havia molts canvis de veus i repeticions sense sentit en els pocs episodis que té la sèrie. La traducció i pronunciació dels noms és de les pitjors que he vist d'anime en català, és una pena.

D'altra banda sóc bastant aficionat al doblatge de la sèrie en castellà (doblat també a Barcelona i amb varis actors que coincideixen), es nota que estava força més pulit i, tot i que les assignacions no són del tot fidels a les veus japoneses, la veritat és que tenen una interpretació amb molta força i particular. Suposo que es déu a que l'estudi va estar gestionat per la pròpia llicenciatària la qual era fan de la sèrie i sabia la seva importància en el mercat mentre que en català simplement va ser un doblatge més "d'ofici".

Per tot això m'alegro força que per a les pelis rebuilds optéssin per recuperar l'elenc castellà en comptes del català, però entenc que per fidelitat i a nivell professional això sigui una putada. En aquetes pel·lícules la direcció va caure al mateix equip tant en català com en castellà i en el cas del castellà el doblatge de les tres pelis va ser un desastre ja que es van doblar en anys molt diferenciats (tot i que no és excusa tenint tots els actors en actiu) i en català les dues primeres es van doblar juntes així que no hi ha cap problema. L'únic inconvenient és la tercera entrega que es va doblar dos anys després i es va dirigir amb bastanta deixadesa fent bastants canvis de veus en personatges recurrents.

Si es dobla la quarta pel·lícula en català (que dono per fet que així serà, ja que Evangelion sempre mou moltes vendes) espero que recuperin les veus secundaries de les dues primeres entregues ja que les de la tercera es van escollir sense massa consciència i només diuen un parell de frases. Seguint aquesta idea deixo aquí el meu elenc ideal per als personatges recurrents en la quarta entrega:

Shinji Ikari - Albert Trifol
Rei Ayanami - Carmen Ambrós
Asuka Langley - Anna Pallejà
Misato Katsuragi - Carme Calvell
Kaworu Nagisa - David Jenner
Gendo Ikari - Joan Massotkleiner
Mari Makinami - Marta Barbarà
Kozo Fuyutsuki - Ricky Coello
Ritsuko Akagi - Maria Rosa Guillén
Toji Suzuhara - Carles Lladó
Kensuke Aida - Manel Gimeno
Maya Ibuki - Núria Trifol
Makoto Hyuga - Àlex de Porrata
Shigeru Aoba - Daniel Albiac
Hikari Horaki - Marta Estrada
Sakura Suzuhara - Ariadna Jiménez
Midori Kitakami - Maribel Pomar
Sumire Nagara - Graciela Molina
Koji Takao - Alfonso Vallés
Hideki Tama - Cesc Martínez
Keel Lorenz - Josep Antequera

Bluepheasant

Entrada Autor: Bluepheasant » 15 ago. 2019 02:48

Personalment crec que per l' Aida preferiría a l'Oscar Muñoz com a la primera del Rebuild en comptes de Manel Gimeno, y el Hyûga hauría de ser l'Aleix Estadella.

Cortexian05
Contacta:

Entrada Autor: Cortexian05 » 15 ago. 2019 13:36

Bluepheasant ha escrit:
15 ago. 2019 02:48
Personalment crec que per l' Aida preferiría a l'Oscar Muñoz com a la primera del Rebuild en comptes de Manel Gimeno, y el Hyûga hauría de ser l'Aleix Estadella.
Bé, jo he ficat les veus de la segona pel·lícula perquè en aquesta els personatges tenen molta més importància que la primera. Però també són molt bones opcions. Mentre no mantinguin els de la tercera...

Bluepheasant

Entrada Autor: Bluepheasant » 20 ago. 2019 20:42

Cortexian05 ha escrit:
15 ago. 2019 01:33
Personalment no m'agrada gens el doblatge de la sèrie clàssica i les seves dues pelis. Tots els actors són molt bons però la repartició de veus és nefasta i continuament es nota que els actors no sabien massa del personatge que estaven doblant fins al punt de destrossar-los. En fi, amb tot això dedueixo que es déu a una mala direcció perquè també hi havia molts canvis de veus i repeticions sense sentit en els pocs episodis que té la sèrie. La traducció i pronunciació dels noms és de les pitjors que he vist d'anime en català, és una pena.

D'altra banda sóc bastant aficionat al doblatge de la sèrie en castellà (doblat també a Barcelona i amb varis actors que coincideixen), es nota que estava força més pulit i, tot i que les assignacions no són del tot fidels a les veus japoneses, la veritat és que tenen una interpretació amb molta força i particular. Suposo que es déu a que l'estudi va estar gestionat per la pròpia llicenciatària la qual era fan de la sèrie i sabia la seva importància en el mercat mentre que en català simplement va ser un doblatge més "d'ofici".
Per tot això m'alegro força que per a les pelis rebuilds optéssin per recuperar l'elenc castellà en comptes del català, es va dirigir amb bastanta deixadesa fent bastants canvis de veus en personatges recurrents.
Tenint en compte el bon tracte que li está donant Netflix, que s'ha pres la molèstia de fer un nou doblatge en castellà amb actors de Madrid (La veritat es que hi ha actors bastant sol•licitats per a sèries o pel•lícules) s'hauría de redoblar la serie en català amb el repartiment del Rebuild, Rosa Guillén, Massotkleiner, Calvell, Albiac i la resta. Si hi ha cens sobre això benvingut sigui aquest doblatge, a mes de que es una serie curta (26 eps.) y 2 pel•lícules.

Cortexian05
Contacta:

Entrada Autor: Cortexian05 » 22 ago. 2019 02:29

Aquests dies estic veient Escaflowne i és un cas molt semblant. La sèrie té una elecció molt pober i moltes repeticions però a la pel·lícula remake que es va fer i doblar uns anys després té un doblatge magnífic.

Respon