Mostres rescatades de doblatges desapareguts per fer fitxes

Fòrum per parlar del doblatge en català

Cortexian05
Entrades: 188
Membre des de: 28 nov. 2015 20:07
Ubicació: Lleida
Contacta:

Re: Mostres rescatades de doblatges desapareguts per fer fitxes: PACMAN, LA PETITA POLON i TOM SAWYER

Entrada Autor: Cortexian05 » 19 nov. 2020 22:41

M'han fet arribar la pel·lícula d'anime "El llac dels cigners" (1981) que ja donava per perduda. Està pujada en aquest canal de YouTube:

https://www.youtube.com/watch?v=g4dKTFnAFmQ

Tot i ser un doblatge del 1990 crec que puc identificar la majoria de les veus. Només puc assguerar al 100% a en José Posada (Príncep Sigfried), l'Adrià Frias (Rotbrath), la Vicky Martínez (Odille) i en Gal Soler (Benno). Pot ser que la princesa Odette i l'esquirol Margarida siguin unes molt joves Alicia Laorden i Marta Barbará? Pel poc que parla l'Adolph m'ha sonat a en Luis Posada però no ho puc assegurar. Sobre el rei, la reina i l'esquirol Hans no en sé res.

Gran sorpresa l'ending que es una versió vocal del clàssic "El llac dels cignes" cantat per la gran Manolita Domínguez.

LaVeu
Entrades: 425
Membre des de: 12 abr. 2019 11:43

Re: Mostres rescatades de doblatges desapareguts per fer fitxes: PACMAN, LA PETITA POLON i TOM SAWYER

Entrada Autor: LaVeu » 20 nov. 2020 10:44

La reina sona com la Lourdes López.

Cortexian05
Contacta:

Entrada Autor: Cortexian05 » 20 nov. 2020 15:59

LaVeu ha escrit:
20 nov. 2020 10:44
La reina sona com la Lourdes López.
No em sona gens a ella la veritat, però només la tinc sentida a partir de finals dels 90, no sé si tenia la veu molt diferent abans.

Per cert, m'havia equivocat, Rothbart és en Pepe Mediavilla, no l'Adrià Frias.

LaVeu

Re: Mostres rescatades de doblatges desapareguts per fer fitxes

Entrada Autor: LaVeu » 20 nov. 2020 19:33

A Fly sortia fent d'una de les bessones que serveixen a la princesa Liona. Era a la qual no li cremaven la cara. Ho sento, no recordo el nom del personatge.

LaVeu

Entrada Autor: LaVeu » 29 nov. 2020 18:52

He pogut veure millor el Llac dels cignes. La reina no es qui deia jo. El camarlenc em sona a Josep Maria Portillo, la primera veu de la tortuga del Follet Tortuga a Bola de Drac. I l'esquirol Marguarida no es Marta Barbarà. És Esther Artero utilitzant el mateix registre que va utilitzar quan va fer de Turbo Norimaki.

Cortexian05
Contacta:

Entrada Autor: Cortexian05 » 01 des. 2020 14:59

M'han arribat uns fragments de 8 minuts en total de "La llegenda dels quatre reis dracs" (Sohryuden) i hi he pogut treure 12 actors (estan tots identificats). Sabeu si es van emetre totes 12 OVAs i si s'ha conservat més material del doblatge?

LaVeu

Entrada Autor: LaVeu » 01 des. 2020 16:18

Jo recordo que es va emetre pel 1999 o una mica abans. Però no sé si es va emetre tot.
Per cert, he posat més dades de Bola de Drac Z al tema corresponent.

PD: Algú sap que li ha passat a Animelliure?

Cortexian05
Contacta:

Entrada Autor: Cortexian05 » 01 des. 2020 16:58

La primera emisió pel que tinc entès va ser al 1996 al programa Manga. Com tots els animes que hi van emetre allí es va fer a Q. T. Lever amb els Trifol i companyia.

El tema de Bola de Drac Z al que et refereixes és aquest?: http://www.eldoblatge.com/phpbbdobl/vie ... c+z#p14189

Sobre Animelliure ja van avisar fa unes setmanes que estaria uns dies tancada perquè cal migrar de servidor, però estan tardant bastant més del que acostuma a portar.

PD: És molt còmode el tema que has fet de "Fitxes" tot recollit allí. Voleu que vagi ficant les fitxes que vagi fent del recull al post (aquest: http://www.eldoblatge.com/phpbbdobl/vie ... 005#p14005) cada cop que en fagi una de nova o no fa falta?

LaVeu

Entrada Autor: LaVeu » 01 des. 2020 18:15

Tens raó. Es va estrenar el 26 de juliol del 96. O sigui que el doblatge deu ser de finals del 95 o principis del 96.

Sobre el tema de Bola de Drac Z, sí, es aquest. Ja he identificat a la Reina de l'est i he posat veus dels últims episodis. No sabia que hi sortia Mark Ullod a Z. M'ha sorprés molt.

Sobre el tema de les fitxes, estaria bé. Jo aniré recullint les fitxes curtes que tinc a temes sense respostes. Així també aniran resurgint temes dels membres que ja no hi participen.

LaVeu

Entrada Autor: LaVeu » 08 des. 2020 21:56

VEUS DE PAC-MAN:
Bruixa: Roser Cavallé
En Súper Pac sembla Jordi Hurtado.
El Pac avi és Jordi Vilaseca.
El fantasma vermell sembla Josep Maria Angelat. El fantasma rosa és Fèlix Benito. La noia fantasma sembla Pepa Arenós.
També hi surten Federic Menescal, Elsa Fàbregas i Enric Arredondo. També m'ha semblat escoltar a Gal Soler fent de policia.

LaVeu

Entrada Autor: LaVeu » 10 des. 2020 12:11

He tornat a escoltar la veu d'Apol.lo. Crec que és Toni Sevilla.
La actriu de la Polon ja deia jo que em sonava. És la mateixa actriu que va possar veu a l'Arale a Bola de Drac.
Eros crec que és Maria Moscardó també.

Comte Urà
Entrades: 18
Membre des de: 26 nov. 2015 11:39

Entrada Autor: Comte Urà » 13 des. 2020 11:25

Confirmo Toni Sevilla i Maria Moscardó. És possible que la Polon sigui Mercè Segarra?

Respon