Propostes, idees, millores i suggeriments

Fòrum per parlar del doblatge en català
Yami
Entrades: 84
Membre des de: 22 març 2006 23:32
Ubicació: Barcelona ^^

Entrada Autor: Yami » 09 ago. 2007 16:22

miquel_yasha2 ha escrit:si que estan , lo que passa és que és una mica complicat , per exemple , poses eduard doncos i a la esquerra et posa cantant , director músical ...
Jo estic dient aqui, miquel.
http://www.eldoblatge.com/activitats_professionals.php

miquel_yasha2
Entrades: 147
Membre des de: 23 jul. 2006 15:15
Ubicació: Escoltant a ENZO

Entrada Autor: miquel_yasha2 » 09 ago. 2007 20:24

si , m'havia adonat que era això després d'escriure el missatge , sempre corregeixo els meus missatges quan m'equivoco , però hi ha coses que s'em passen . ho haurien de tindre en compte als cantants
Gemma ibáñez fan

Marcel
Entrades: 7
Membre des de: 28 nov. 2005 14:11

Entrada Autor: Marcel » 01 des. 2007 14:34

Hola!

He pensat que es podria incloure a la fitxa dels actors de doblatge el seu tipus de veu, a l'estil de eldoblaje.com. Seria més o menys així:

Nen
Adolescent
Jove
Madura (és que mitja queda estrany)
Greu
Molt greu

I aquí és on vindria la doble novetat: es podria incloure un motor de recerca amb aquests paràmetres. Moltes vegades passa que sents una veu però que no l'acabes d'associar amb un actor. Però si intentem classificar el màxim de veus possibles, i tenen mostres d'audio, serà més fàcil trobar-lo.

És a dir, sento la veu d'una noia, però no sé qui és; però sí que sé que té la veu jove (20-30 anys), doncs és més fàcil de trobar.

A veure què en penseu!

Salut

Bluepheasant
Entrades: 210
Membre des de: 12 abr. 2019 00:07

Re: Propostes, idees, millores i suggeriments

Entrada Autor: Bluepheasant » 06 oct. 2019 21:14

Crec que hauríem de posar el nom complet d'aquests actors igual que a les fitxes de http://www.eldoblaje.com amb els següents canvis:

ROSA GUILLÉN >>> MARÍA ROSA GUILLÉN
MARC TORRENTS >>> MARC TORRENTS MANRESA
CARLES MARTÍNEZ >>> CARLES MARTÍNEZ DAVÓ
CARLA TORRES >>> CARLA TORRES DANÈS

Cortexian05
Entrades: 123
Membre des de: 28 nov. 2015 20:07
Ubicació: Lleida
Contacta:

Entrada Autor: Cortexian05 » 07 oct. 2019 00:08

Bluepheasant ha escrit:
06 oct. 2019 21:14
Crec que hauríem de posar el nom complet d'aquests actors igual que a les fitxes de http://www.eldoblaje.com amb els següents canvis:

No hi estic d'acord. Això seria incongruent amb la resta de noms, és una de les moltes cagades de eldoblaje.com. Penso que només s'hauria de mantenir el segon cognom pels actors que comparteixen nom amb un d'anterior, com ara en Xavier Serrano (que dobla en català des del 2000) i en Xavier Serrano Redondo (que dobla a All That Sound des de l'any passat crec). De fet en aquesta base de dades hi ha casos en que actors porten el segon sense que calgui com l'Albert Trifol (suposo per diferenciar-lo del pare, tot i que aquest es diu Alberto), en David Sánchez Guinot, la Concha García Valero i un llarg etcètera.

Guille Skye
Entrades: 26
Membre des de: 27 jul. 2011 14:43

Entrada Autor: Guille Skye » 08 oct. 2019 02:46

Cortexian05 ha escrit:
07 oct. 2019 00:08
Bluepheasant ha escrit:
06 oct. 2019 21:14

No hi estic d'acord. Això seria incongruent amb la resta de noms, és una de les moltes cagades de eldoblaje.com. Penso que només s'hauria de mantenir el segon cognom pels actors que comparteixen nom amb un d'anterior, com ara en Xavier Serrano (que dobla en català des del 2000) i en Xavier Serrano Redondo (que dobla a All That Sound des de l'any passat crec). De fet en aquesta base de dades hi ha casos en que actors porten el segon sense que calgui com l'Albert Trifol (suposo per diferenciar-lo del pare, tot i que aquest es diu Alberto), en David Sánchez Guinot, la Concha García Valero i un llarg etcètera.
Lo de Carles Martínez Davó fue idea mía. Antes Carles salía duplicado como Carles Martínez y Carles Davó y el propio actor aparecía como Carles Martínez Davó en algunas páginas, así que para evitar que pasara de nuevo pedí que juntaran ambas fichas incluyendo ambos apellidos.

Estoy de acuerdo en que no se deberían cambiar los nombres por los de Eldoblaje solo porque tengan el mismo en ambas fichas. En Eldoblaje tiene más sentido que haya actores que incluyan ambos apellidos porque es más fácil que en distintas ciudades haya un actor con el mismo nombre y apellido, pero no es lo habitual en la misma ciudad. Por poner un ejemplo, en la base de datos salen Óscar Fernández (Tudela) de Barcelona y Óscar Fernández (Rodríguez) de Galicia, pero aquí bastaría con Óscar Fernández.

Respon